reklama

Ako som začal miništrovať

Vyrastal som v kresťanskej rodine. Od malička som musel chodiť do kostola, aj keď sa mi nechcelo. Zo začiatku bolo ťažké vstať z postele, obliecť sa  a ísť na omšu. Postupne som sa začal na to tešiť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Vždy som obdivoval miništrantov a túžil som, aby som aj ja raz mohol asistovať kňazovi. Mali sme prísneho farára a dostať sa k nemu bolo veľmi ťažké. Odvážil som sa a zašiel som za ním, že chcem miništrovať. On sa pozrel na mňa, potľapkal ma po pleci a bol som prijatý. Vtedy som ešte nevedel, aká rivalita je medzi miništrantmi. Spočiatku som bol len pomocný, no všímal som si aké bitky zvádzajú moji rovestníci o rolu hlavného. Niekedy lietali aj päste. Všetko som dôkladne pozoroval a postupne som sa stal hlavným miništrantom. Cítil som sa veľmi dôležitý, asistoval som pri omši, zvonil, nalieval do kalicha víno, vodu... Občas za oltárom som aj oblizol, ako chutí omšové víno, no len trochu - pán farár by bol hneď zistil, že je odpité.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pánko bol už starý, a preto mu poslali na výpomoc kaplána. Bol správny, organizoval vedomostné súťaže o cirkvi, premietal filmy a pritiahol do kostola veľa mladých. Nás miništrantov zobral za odmenu do raja. Bol to iba Slovenský raj, no trojdňová stanovačka bola úžasná. Veľmi sme si s ním rozumeli, no čoskoro ho od nás odvelili a dodnes neviem, kde je.

Po ňom prišlo viac farárov, niektorí boli lepší, iní horší /samozrejme len z môjho pohľadu/. Nedá mi však nespomenúť jedného úžasného kňaza, ktorému miništroval môj syn. Mal veľa nápadov, cieľov, rekonštruoval, budoval... Bol zanietený športovec, tak som ho zobral na tréning futbalistov. Cez prestávku sa ma mladší kamarát opýtal, kto je ten nový chlapík. Povedal som mu, že je to náš farár. Mali by ste vidieť druhý polčas - nepadla ani jedna nadávka. Mal som ho veľmi rád, no odišiel - zahynul pri leteckej havárii.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď som v kostole, stále prežívam život miništranta. Boli to krásne časy...

Maroš Hrnčiar

Maroš Hrnčiar

Bloger 
  • Počet článkov:  19
  •  | 
  • Páči sa:  8x

Som obyčajný človek, ktorý má rád život... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu