reklama

Stretnutie s medveďom

Ten, kto vám povie, že sa medveďa nebojí, klame. Medveď je nevyspytateľný predátor, o ktorom nikdy neviete, čo urobí. Niekedy sa vás zľakne a ujde, inokedy vás napadne.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (16)

Žijem na podhorí Nízkych Tatier, kde sú medvede takmer každodenná téma. Hovoria o nich lesní robotníci, hubári, poľovníci aj ľudia z dediny. Všetci hovoria o nich s rešpektom. Hoci napadnutie človeka nie je každodennou záležitosťou, poznám veľa prípadov keď medveď útočil. Rozbíjanie úľov a roztrhanie oviec je v týchto končinách bežné.

Prvýkrát som sa s medveďom stretol v cirkuse. Po dedinách chodil Cirkus bratov Šimkovcov a jedna z ich atrakcií bol súboj s medveďom. Bolo to vzrušujúce a jeden chlap - volali ho Cilo - ho takmer porazil. Súboj prerušili, lebo medveď nemohol prehrať. Cilo dostal sto korún.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Často sa túlam po lese a veľakrát som našiel medvedí trus, z ktorého sa ešte parilo. To je dôkaz, že pred pár minútami tam bol medveď. Nevidel som ho, lebo ma asi zacítil. Zdalo sa mi však, že ma z blízkej húštiny sleduje.

V jedno jesenné popoludnie som bol v lese. Chcel som nazrieť do mladiny, či tam nebudú nejaké hríby. Keď som bol asi desať metrov od stromov, nastal rachot a z húštia vybehol medveď. Preletel pár metrov popri mne a skôr ako som sa spamätal, už ho nebolo. Zacítil ma dosť zavčasu a zľakol sa ma viac, ako ja jeho.

 Zaujal ma príbeh pána Gejdoša z Liptovských Sliačov. Celý život zasvätil hore, mal ju rád a pracoval tam. V jeden letný deň bol so ženami vyžínať a keď sa vracali domov, zaútočil naňho medveď. Ženy sa rozutekali a on bojoval so šelmou. Medveď mu pohrýzol a poškriabal tvár a mal obrovské šťastie, že prežil.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Medveď napadol lesných robotníkov, hubárov, poľovníkov, či turistov. My ho chránime - no pred kým. Nemali by sme sa chrániť my?

Maroš Hrnčiar

Maroš Hrnčiar

Bloger 
  • Počet článkov:  19
  •  | 
  • Páči sa:  8x

Som obyčajný človek, ktorý má rád život... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu